torsdag 24. februar 2011

My first...

 Mitt aller første hekleprosjekt var dette teppet. Jeg var sykt kvalm de første 4 mnd av svangerskapet og ble liggende hjemme. Min kjære kom hjem med en pose garn, heklenål og Lanett baby 0914 0-4 år ( han hadde fått ett tips av ei venninne) . Jeg lærte meg å hekle ved hjelp av boka : Hekling abc for hekleentusiaster. Boken kan anbefales. Teppet ble ok, jeg gjorde litt feil på pyntekanten, men orket ikke gjøre det om igjen.
 Videre heklet jeg resten av oppskriftene jeg fant i lanett baby 0914. Her er det avbildet de søte små sokkene. De var enkle å få til, og gikk radig unna i forhold til teppet. Hehe..

 Så prøvde jeg meg på denne jakken. Jeg er ikke helt fornøyd med denne. Jeg brukte en litt feil heklenål og mistenker at det derfor ble litt for vide armer....?
Men oppskriften og jakken er søt og kan anbefales - men jeg syns den var litt vanskelig sånn helt i starten. Men hallo når jeg klarte det  - kan du og!!!! :)
Til alle disse hekleriene har jeg brukt lanett sitt garn med 100% merinoull.

1 kommentar:

  1. Det er bare helt vilt! Hva du får til, Monica! =)Den jakka var kjempeskjønn=)

    SvarSlett